[Gitec] CL10 no HD Maxtor

Luciano De Fázio luciano at camaracatanduva.sp.gov.br
Wed Dec 15 10:17:18 BRST 2004

A motherboard Asus P4S800D possui chipset Sis e o controlador SATA é o
SIS 180, conforme especificação do fabricante em
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S800D-E%20Deluxe&langs=01 .

Vejam agora as correções do Update CL10

    1.4. installer fixes

    * some Compaq CCISS based controllers are now correctly detected
      (bugzilla tickets #12752, #13042, #13058, #13171);
    * rewritten gtk fe user cfg screen. Fixed tab order bug (bugzilla
      ticket #12127);
    * added 'splash=silent' into bootsplash KERNEL_PARAMETER option on
      kernel-postinstall.conf file.
    * fixed binfmt-310 modprobe.conf alias;
    * setted root name to 'System Administrator' into /etc/passwd;
    * fixed scsi alias on modprobe.conf (bugzilla ticket #12367);
    * added mount option into fstab for jfs partitions (bugzilla ticket
      #13029);
    * some others fixes into jfs managment;
    * disabled get_CPU_type resource function to allow the user to
      overwrite the cpu type value. The cpu_type can be setted by
      passing 'cpu_type=i{4,5,6}86' on bootloader cmd line. This option
      sets synaptic to force the architecture package on installation;
    * fixing wrong cmdline path when reading the proc command line to
      get some informations. This fix is usefull when the user need to
      pass some kernel options in the GRUB command line.
    * fixed problem when user tries to create some partition that ends
      with ..lib, ..sbin, etc. (bugzilla ticket #12850);
    * * added support for detection of sata_sis and sata_nv kernel module;*

A detecção do dispositivo que o Eduardo necessita só passou a funcionar
corretamente a partir do último update.

O micro do Paulo deve possuir uma controladora SATA que já era suportada
nas versões RC e estável do CL10.

No caso em questão, basta fazer o download da nova imagem imagem do CD 1
(, que pode ser baixado via bittorrent em
http://distro2.conectiva.com.br/torrents/cl10updbeta2.torrent, queimar e
iniciar a instalação com esse disco.

Luciano De Fázio
Coordenador de Informática e Tecnologia